Orangutan. Głowa małpy zwrócona do kamery, patrzy w górę w lewo.

Fot. Władysław Marynowicz, „ORANG-OUTANG”, ok. 1958

Spójrz! Czy to działa? | Warsztat o kampaniach społecznych

  • 27.11.2024 18:00
  • MuFo Rakowicka
  • Warsztaty
  • Dorośli i młodzież

Jaki obraz świata wyłania się z kampanii społecznych, które do nas docierają? Czy ten obraz jest spójny? Kto do nas mówi? Jakie emocje mogą wywoływać w nas te przekazy? Czego potrzeba, by skutecznie docierać do młodych dorosłych? W przestrzeni publicznej pojawia się coraz więcej różnorodnych kampanii społecznych związanych ze zmianą klimatu, ochroną środowiska czy ekologią. Kierowane są do wielu grup odbiorców, a ich celem bywa często uwrażliwienie i zmiana postaw społecznych. Ale czy łatwo, a może czy w ogóle, da się osiągnąć taki efekt?

Dlaczego młodzi dorośli w mniejszym stopniu niż reprezentanci innych grup wiekowych angażują się w kwestie ochrony środowiska (dane z raportu „Między plusem a minusem”: ekobezkantow.pl)? Podczas warsztatu uczestnicy przyjrzą się kampaniom skierowanym do młodzieży, a potem wspólnie zastanowią się nad potencjalnymi źródłami tej sytuacji oraz sposobami jej rozwiązania.

Wątki z rozmów i wnioski ze spotkania będą wstępem do debaty, która odbędzie się 28 listopada o godz. 18.00 w MuFo Rakowicka, ul. Rakowicka 22A.

Ważne informacje:
• Spotkanie dla studentów i młodych dorosłych
• Miejsce: MuFo Rakowicka, ul. Rakowicka 22A
• Cena: 5 PLN
• Czas trwania: 2 godz.
• Liczba uczestników: 15 osób
• Zapisy przez system rezerwacji online: bilety.mufo.krakow.pl, mailowo pod adresem bilety[at]mufo.krakow.pl oraz pod numerem telefonu 12 3957042 wew. 1226. Rezerwacja telefoniczna możliwa od wtorku do niedzieli w godzinach otwarcia Muzeum.

Warsztat i debata realizowane są we współpracy Muzeum Fotografii w Krakowie z Interzero Organizacją Odzysku Opakowań S.A. (Facebook). To nasze drugie wspólne przedsięwzięcie. Pierwszym był projekt „Obieg zamknięty. Odpady w fotografii”, który również podejmował temat dotyczący sposobów komunikowania treści związanych z ochroną środowiska z wykorzystaniem fotografii. Rezultatem tego działania jest cyfrowa publikacja kierowana do osób zajmujących się edukacją w obszarze kultury i ekologii.

 

  • logotyp unii europejskiej

Wyszukaj