Zobacz
Wystawa główna Muzeum Fotografii w Krakowie, przygotowana przez zespół kuratorski MuFo pod przewodnictwem Dominika Kuryłka, jest pierwszą tego typu ekspozycją w Polsce. Przekrojowo prezentuje zarówno historię fotografii, jej teraźniejszość i przyszłość. Tytuł „Co robi zdjęcie?” doskonale oddaje wielowymiarowe podejście do fotografii, które przyjął zespół kuratorski Muzeum. Zadając pytanie „co robi” – a więc „jak działa”, ale także, w kolokwialnym rozumieniu „co tworzy” czy „co składa się na” zdjęcie – kuratorzy sięgają po szereg tematów związanych z procesem fotografowania, sposobami wykorzystania zdjęć i kulturowym znaczeniem fotografii.
BLOK DZIAŁA POPRAWNIE
Zobacz
Opis kafelka Wystawa główna Muzeum Fotografii w Krakowie, przygotowana przez zespół kuratorski MuFo pod przewodnictwem Dominika Kuryłka, jest pierwszą tego typu ekspozycją w Polsce. Przekrojowo prezentuje zarówno historię fotografii, jej teraźniejszość i przyszłość. Tytuł „Co robi zdjęcie?” doskonale oddaje wielowymiarowe podejście do fotografii, które przyjął zespół kuratorski Muzeum. Zadając pytanie „co robi” – a więc „jak działa”, ale także, w kolokwialnym rozumieniu „co tworzy” czy „co składa się na” zdjęcie – kuratorzy sięgają po szereg tematów związanych z procesem fotografowania, sposobami wykorzystania zdjęć i kulturowym znaczeniem fotografii. Podzielona na pięć części wystawa wprowadza widza w świat różnych technik fotograficznych, pozwalając mu zrozumieć nie tylko, jak powstają współczesne odbitki fotograficzne, ale także dowiedzieć się, jakie metody wcześniej stosowano do zapisu obrazów na papierze. Zwiedzający mają okazję zapoznać się z najważniejszymi polskimi fotografami i fotografkami, których prace znajdują się w krakowskich zbiorach: od patrona Muzeum, Walerego Rzewuskiego i autorki „skarbu z Limanowej”, fotografki-amatorki Klementyny Zubrzyckiej-Bączkowskiej, przez Jerzego Lewczyńskiego i Zofię Rydet, aż po współczesnych twórców, takich jak Zbigniew Libera, Zofia Kulik, Robert Kuśmirowski czy Małgorzata Markiewicz. Widzowie mogą przyjrzeć się nie tylko postaciom artystów, ale także tematom, poruszanym przez niemal dwieście lat, takich jak dokumentacja życia rodzinnego, krajobrazu, obrazy chmur czy samochodów. Ważnym wątkiem na wystawie jest także kulturowe znaczenie fotografii – to, jak wykorzystywano ją, by przekazywać wiedzę o świecie, ale także, by wpływać na opinię publiczną. Całość zakończy fragment o przyszłości fotografii, czyli o współczesnych technikach obrazowania, wykorzystujących zdjęcia czy o tym, jak na przemiany świata (oraz technologii) reagują artyści i artystki. Na wystawę „Co robi zdjęcie?” składa się około 1000 muzealiów ze zbiorów Muzeum Fotografii w Krakowie – odbitki i albumy fotograficzne, szklane klisze, negatywy oraz sprzęt fotograficzny. Różnorodność prezentowanych obiektów nie tylko odzwierciedla bogactwo zbiorów Muzeum, ale przede wszystkim jest dowodem na szerokie spojrzenie na fotografię. Wystawa stała patrzy na fotografię szeroko, ukazując ją jako zmieniającą świat technologię, intymny sposób zapisu, jednocześnie towarzyszkę i narzędzie niekończących się globalnych przemian.
Zobacz
Opis zdjęcia
1/0
Polaroid to prawdziwa legenda fotografii – pierwsze zdjęcia „do ręki” robiono już ponad 70 lat temu. Dziś aparaty natychmiastowe wracają do łask, dając radość z uchwycenia chwili tu i teraz. Podczas warsztatów poznacie historię Polaroida i Instaxa, a potem przejdziecie do działania! W małych grupach stworzycie własną fotograficzną opowieść. Czy będzie to historia miłosna, absurdalna przygoda, czy może dokument z warsztatów? To zależy tylko od was! Rezultatem będzie mini-reportaż, kolaż lub sekwencja zdjęć, które wspólnie zaprezentujecie na zakończenie zajęć. Zero retuszu, zero filtrów – tylko światło, emocje i wyobraźnia.Polaroid to prawdziwa legenda fotografii – pierwsze zdjęcia „do ręki” robiono już ponad 70 lat temu. Dziś aparaty natychmiastowe wracają do łask, dając radość z uchwycenia chwili tu i teraz. Podczas warsztatów poznacie historię Polaroida i Instaxa, a potem przejdziecie do działania! W małych grupach stworzycie własną fotograficzną opowieść. Czy będzie to historia miłosna, absurdalna przygoda, czy może dokument z warsztatów? To zależy tylko od was! Rezultatem będzie mini-reportaż, kolaż lub sekwencja zdjęć, które wspólnie zaprezentujecie na zakończenie zajęć. Zero retuszu, zero filtrów – tylko światło, emocje i wyobraźnia.Polaroid to prawdziwa legenda fotografii – pierwsze zdjęcia „do ręki” robiono już ponad 70 lat temu. Dziś aparaty natychmiastowe wracają do łask, dając radość z uchwycenia chwili tu i teraz. Podczas warsztatów poznacie historię Polaroida i Instaxa, a potem przejdziecie do działania! W małych grupach stworzycie własną fotograficzną opowieść. Czy będzie to historia miłosna, absurdalna przygoda, czy może dokument z warsztatów? To zależy tylko od was! Rezultatem będzie mini-reportaż, kolaż lub sekwencja zdjęć, które wspólnie zaprezentujecie na zakończenie zajęć. Zero retuszu, zero filtrów – tylko światło, emocje i wyobraźnia.Polaroid to prawdziwa legenda fotografii – pierwsze zdjęcia „do ręki” robiono już ponad 70 lat temu. Dziś aparaty natychmiastowe wracają do łask, dając radość z uchwycenia chwili tu i teraz. Podczas warsztatów poznacie historię Polaroida i Instaxa, a potem przejdziecie do działania! W małych grupach stworzycie własną fotograficzną opowieść. Czy będzie to historia miłosna, absurdalna przygoda, czy może dokument z warsztatów? To zależy tylko od was! Rezultatem będzie mini-reportaż, kolaż lub sekwencja zdjęć, które wspólnie zaprezentujecie na zakończenie zajęć. Zero retuszu, zero filtrów – tylko światło, emocje i wyobraźnia.Polaroid to prawdziwa legenda fotografii – pierwsze zdjęcia „do ręki” robiono już ponad 70 lat temu. Dziś aparaty natychmiastowe wracają do łask, dając radość z uchwycenia chwili tu i teraz. Podczas warsztatów poznacie historię Polaroida i Instaxa, a potem przejdziecie do działania! W małych grupach stworzycie własną fotograficzną opowieść. Czy będzie to historia miłosna, absurdalna przygoda, czy może dokument z warsztatów? To zależy tylko od was! Rezultatem będzie mini-reportaż, kolaż lub sekwencja zdjęć, które wspólnie zaprezentujecie na zakończenie zajęć. Zero retuszu, zero filtrów – tylko światło, emocje i wyobraźnia.
BlablablaŚwięta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a tworzenie ozdób choinkowych jest niezbędnym elementem adwentu. W trakcie spotkania, w przedświątecznej atmosferze, obejrzycie bajkę i wykonacie nieco niekonwencjonalne ozdoby z motywem zdjęcia oraz tradycyjne świetliste anioły, kolorowe łańcuchy, pawie oczka, które udekorują Wasze stoły i drzewka.Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a tworzenie ozdób choinkowych jest niezbędnym elementem adwentu. W trakcie spotkania, w przedświątecznej atmosferze, obejrzycie bajkę i wykonacie nieco niekonwencjonalne ozdoby z motywem zdjęcia oraz tradycyjne świetliste anioły, kolorowe łańcuchy, pawie oczka, które udekorują Wasze stoły i drzewka.
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a tworzenie ozdób choinkowych jest niezbędnym elementem adwentu. W trakcie spotkania, w przedświątecznej atmosferze, obejrzycie bajkę i wykonacie nieco niekonwencjonalne ozdoby z motywem zdjęcia oraz tradycyjne świetliste anioły, kolorowe łańcuchy, pawie oczka, które udekorują Wasze stoły i drzewka.
Podzielona na pięć części wystawa wprowadza widza w świat różnych technik fotograficznych, pozwalając mu zrozumieć nie tylko, jak powstają współczesne odbitki fotograficzne, ale także dowiedzieć się, jakie metody wcześniej stosowano do zapisu obrazów na papierze. Zwiedzający mają okazję zapoznać się z najważniejszymi polskimi fotografami i fotografkami, których prace znajdują się w krakowskich zbiorach: od patrona Muzeum, Walerego Rzewuskiego i autorki „skarbu z Limanowej”, fotografki-amatorki Klementyny Zubrzyckiej-Bączkowskiej, przez Jerzego Lewczyńskiego i Zofię Rydet, aż po współczesnych twórców, takich jak Zbigniew Libera, Zofia Kulik, Robert Kuśmirowski czy Małgorzata Markiewicz.
Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.
Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.Podczas oprowadzania po wystawie „Monochrom. Wszystkie kolory tęczy” odkryjecie barwne oblicze dawnej fotografii i przekonacie się, że „czarno-białe” zdjęcia wcale nie są pozbawione barwy. Doświadczycie, jak subtelne różnice tonów, faktur i materiałów potrafią kształtować nastrój fotografii.
śnieżki śnieżki
Śnieżki 2 Wystawa główna MuFo to jedyna w Polsce ekspozycja w całości poświęcona fotografii jako fenomenowi kulturowemu. Ukazuje widzom, jak od niemal dwustu lat medium to towarzyszy człowiekowi. Tytułowe pytanie, zarówno wystawy, jak i książki, skłania do refleksji na temat tego, czym jest fotografia, ale również jaki ma wpływ na naszą rzeczywistość. Książka zachęca do krytycznego patrzenia na fotografię, a tytuł „Co robi zdjęcie?” prowokuje, by udzielać własne odpowiedzi. To publikacja przede wszystkim do czytania, ale też do oglądania – teksty zostały uzupełnione bogatym wyborem zdjęć ze zbiorów MuFo i nie tylko.Wystawa główna MuFo to jedyna w Polsce ekspozycja w całości poświęcona fotografii jako fenomenowi kulturowemu. Ukazuje widzom, jak od niemal dwustu lat medium to towarzyszy człowiekowi. Tytułowe pytanie, zarówno wystawy, jak i książki, skłania do refleksji na temat tego, czym jest fotografia, ale również jaki ma wpływ na naszą rzeczywistość. Książka zachęca do krytycznego patrzenia na fotografię, a tytuł „Co robi zdjęcie?” prowokuje, by udzielać własne odpowiedzi. To publikacja przede wszystkim do czytania, ale też do oglądania – teksty zostały uzupełnione bogatym wyborem zdjęć ze zbiorów MuFo i nie tylko.Wystawa główna MuFo to jedyna w Polsce ekspozycja w całości poświęcona fotografii jako fenomenowi kulturowemu. Ukazuje widzom, jak od niemal dwustu lat medium to towarzyszy człowiekowi. Tytułowe pytanie, zarówno wystawy, jak i książki, skłania do refleksji na temat tego, czym jest fotografia, ale również jaki ma wpływ na naszą rzeczywistość. Książka zachęca do krytycznego patrzenia na fotografię, a tytuł „Co robi zdjęcie?” prowokuje, by udzielać własne odpowiedzi. To publikacja przede wszystkim do czytania, ale też do oglądania – teksty zostały uzupełnione bogatym wyborem zdjęć ze zbiorów MuFo i nie tylko.